Beursstand – Alcon

De opdrachtgever

Alcon, onderdeel van de multinational Novartis, is de internationaal de grootste specialist in oogzorg. Alcon is bij het grote publiek vooral bekend voor zijn innoverende contactlenzen en lensvloeistoffen.

De briefing

Alcon vroeg ons om een hedendaagse beursstand te ontwerpen met een klassevolle uitstraling. Er moest een gedeelte worden voorzien voor het ontvangen van de professionele klanten en een deel voor consumenten.

Waarom iDNA?

Interieurdesign maakt deel uit van de competenties die we aanbieden. Door de paar realisaties die we hen konden voorlegden waren ze snel overtuigd.

Hoe gingen we tewerk?

Zoals gewoonlijk voor beurzen, presenteerden we eerst een 3-tal voorontwerpen. Aan de hand daarvan kon de klant duidelijk aangeven welke richting hij uitwilde. Het finaal ontwerp werd uitgewerkt tot een plan waarmee de standenbouwer meteen aan de slag kon.

Het resultaat?

Om professionele klanten in alle rust te ontvangen, werd een halfopen ruimte gecreëerd op een hoger niveau. Dat zorgde meteen voor een drempel die hen scheidde van de gewone bezoekers. Die werden dan weer aangetrokken door een wedstrijd in het andere deel, met inschrijving online. Dat leverde de nodige leads op die achteraf werden opgevolgd.